Omsorg och hjälp
Är du missnöjd vill vi gärna veta det. När du framför dina synpunkter innebär det att vi får chans att förbättra oss. Om du vill kan du lämna in synpunkterna anonymt.
Alla anställda inom socialförvaltningen är skyldiga att ta emot synpunkter och klagomål. Du kan lämna dina synpunkter muntligen direkt till den medarbetare eller chef du träffar eller göra det skriftligt, exempelvis via länken nedan.
Det finns också en möjlighet att kontakta Patientnämnden eller IVO.
Patientnämnden är en fristående och opartisk instans som enligt lag ska finnas i alla regioner. Du kan kostnadsfritt vända dig till dit med frågor, synpunkter eller klagomål som rör hälso- och sjukvård eller tandvård.
Tycker du att det finns allvarliga brister eller missförhållanden i socialtjänstens verksamheter, i insatser enligt LSS eller inom hälso- och sjukvården? Då kan du höra av dig till IVO.
Kvalitetssamordnare
Socialförvaltningen
Telefon: 0492-76 95 39
E-post: anna.kindstrom@vimmerby.se
Sidan senaste uppdaterad:
Sidan senast granskad:
Vi använder cookies för att webbplatsen ska fungera bra för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies.
Vad är cookies?