Logotyp för Vimmerby kommun, länk till startsidan

Information om coronavirus och sjukdomen covid-19 - Lättläst

Här har vi samlat information om sjukdomen covid-19 på lättläst svenska.
Du kan läsa om sjukdomen och hur du ska göra om du blir sjuk.
Du kan läsa om hur du ska skydda dig mot smitta.
Du kan läsa hur du vaccinerar dig mot covid-19.

De här råden gäller just nu

De här råden handlar om covid-19
och gäller från och med 29 september Länk till annan webbplats..

Vaccination mot Covid-19

Vaccinet du får hjälper din kropp
att skydda sig mot covid-19.

Folkhälsomyndigheten har information på lättläst svenska
om hur vaccinationen går till Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..

Testa dig för covid-19

Har du feber, hosta eller något annat symtom?
Då ska du testa dig för att se om du har sjukdomen covid-19.

Vårdguiden 1177.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. kan du läsa mer om
hur du ska göra för att testa dig om du har covid-19.

Kontakt

Vimmerby kommun

Telefon: växel 0492-76 90 00
Fax: 0492-132 36
E-post: kommun@vimmerby.se
Besöksadress: Stångågatan 28, 598 81 Vimmerby

Sidan senaste uppdaterad:

Sidan senast granskad: