Omsorg och hjälp
Här har vi samlat information om sjukdomen covid-19 på lättläst svenska.
Du kan läsa om sjukdomen och hur du ska göra om du blir sjuk.
Du kan läsa om hur du ska skydda dig mot smitta.
Du kan läsa hur du vaccinerar dig mot covid-19.
De här råden handlar om covid-19
och gäller från och med 9 februari Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..
Vaccinet du får hjälper din kropp
att skydda sig mot covid-19.
Folkhälsomyndigheten har information på lättläst svenska
om hur vaccinationen går till Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..
Har du feber, hosta eller något annat symtom?
Då ska du testa dig för att se om du har sjukdomen covid-19.
På Vårdguiden 1177.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. kan du läsa mer om
hur du ska göra för att testa dig om du har covid-19.
Telefon: 0492-76 90 00
Fax: 0492-132 36
E-post: kommun@vimmerby.se
Besöksadress: Stångågatan 28, 598 81 Vimmerby
Sidan senaste uppdaterad:
Sidan senast granskad:
Vi använder cookies för att webbplatsen ska fungera bra för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies.
Vad är cookies?