Kommun och politik
Socialförvaltningen har ett kvalitetsarbete som pågår under hela året. Du kan ta del av våra resultat genom t ex den rikstäckande äldreguiden, i Öppna jämförelser, Kolada, genom vår årliga kvalitetsberättelse och genom att läsa vår patientsäkerhetsberättelse.
I vårt ledningssystem och riktlinjen för avvikelserhantering ser du mer hur vi jobbar med kvalitetsfrågor.
Sveriges Kommuner och Regioner (SKR) genomför öppna jämförelser där du kan jämföra information om kvalitet, resultat och kostnader inom kommunens olika verksamhetsområden.
Vårt ledningssystem beskriver hur vi arbetar för att systematiskt och fortlöpande utveckla och säkra verksamhetens kvalitet och för att planera, leda, kontrollera, följa upp och förbättra verksamheten.
Kvalitetsberättelsen och patientsäkerhetsberättelsen beskriver vårt arbetet med att säkra verksamhetens kvalitet under föregående år. Det är ett sorts bokslut över verksamhetens kvalitet.
Kolada - en kommun- och landstingsdatabas
Öppna jämförelser socialtjänst och hälso- och sjukvård - Socialstyrelsen
Ledningssystem för systematiskt kvalitetsarbete - socialnämnden Vimmerby kommun Pdf, 413 kB.
Riktlinje för avvikelsehantering - Socialförvaltningen i Vimmerby kommun Pdf, 834 kB.
Kvalitetsberättelse för 2022 - Vimmerby kommun Pdf, 423 kB.
Patientsäkerhetsberättelse för 2022 - Vimmerby kommun Pdf, 1 MB.
Kvalitetssamordnare
Socialförvaltningen
Telefon: 0492-76 95 39
E-post: anna.kindstrom@vimmerby.se
Sidan senaste uppdaterad:
Sidan senast granskad:
Vi använder cookies för att webbplatsen ska fungera bra för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies.
Vad är cookies?