Vimarskolans föräldraförening

Vimarskolans föräldraförening syftar till att främja samarbetet mellan hem och skola för att våra barn ska få en så bra skolgång som möjligt.

Vi träffar lärare och skolledning vid fyra tillfällen per läsår och diskuterar nuläget och framtiden på skolan. Vi vill gärna att fler föräldrar kommer på våra möten. Alla är hjärtligt välkomna men klassföräldrarna är särskilt välkomna för att alla klasser ska vara representerade. Tveka inte att kontakta oss om ni har frågor, idéer och synpunkter.

För att få vara medlem i föreningen, vilket kostar 100 kr per familj och år, måste man ha barn som går på eller tillhör Vimarskolan. Medlemsavgiften betalas via swish till nummer 123 386 35 11 alternativt till bankgironummer 5231-4564. Hela medlemsavgiften, som är frivillig, går tillbaka till barnen i form av lekredskap för de yngre och ett bidrag till en studieresa för de äldsta eleverna. Tack vare att vi har en förening får vi även bidrag från kommunen, pengar som går vidare till eleverna.

Det som trots allt är det allra viktigaste, och som vi särskilt vill vädja till er om, är att ni ska betala er medlemsavgift, för ju mer pengar vi får in, desto mer kan vi åstadkomma.

Är du intresserad av att engagera dig i Vimarskolans föräldraförening är du välkommen att kontakta oss i styrelsen.

Styrelsepresentation

Ordförande: Malin Hamlin, malin.h@live.se
Vice ordförande: Sophie Lindh
Sekreterare: Ann-Sofi Henriksson
Kassör: Kent Skaate
Ledamot:

Mötesdatum för läsåret 2018/2019

16/4 kl 18.30-19.30
15/5 kl 18.00-19.00 (årsmöte)

Mötena hålls i Vimarskolans cafeteria.

Protokoll 2017-11-13PDF (pdf, 281.9 kB)

Protokoll 2017-04-24PDF (pdf, 267.7 kB)

Protokoll 2017-02-06PDF (pdf, 193.7 kB)

Sidan senaste uppdaterad: 2019-04-12