Du är här: Hem / Pressrum / Pressmeddelanden / ITSAM Servicedesk tog priset som årets servicedesk
Vy över Vimmerby

ITSAM Servicedesk tog priset som årets servicedesk

Publicerad den 26 maj 2016 Övergripande information

ITSAM Servicedesk utsågs till årets servicedesk på Servicedeskforum i Stockholm.

– Jag är mycket stolt över medarbetarna, berömmer förbundsdirektör Susanne Korduner.

Varje år genomför ITSAM Servicedesk en enkätundersökning om vad användarna tycker om deras arbete. Varje år med höga resultat.

Det tog också Servicedeskforum upp i motiveringen:

"Man blir alltid bra bemött av trevlig och kompetent personal hos Kommunalförbundet ITSAM. År efter år visar deras servicedeskenkät hur uppskattade de är. De har 94 % nöjdhet i kompetens, 97 % nöjdhet i bemötande, 84% nöjdhet i återkoppling och 93 % nöjdhet kring öppettiderna. Deras Servicedesk-sida har blivit allt mer levande efter att de numera även har många bra och pedagogiska guider."

– Det här är utdelning av flera års hårt arbete. Och vi kommer att fortsätta att utveckla verksamheten, fortsätter Susanne Korduner.

På plats i Stockholm för att ta emot utmärkelsen var Marcus Karlsson, servicechef, och Frida Björk, gruppledare för servicedesk.

Servicegruppen hos ITSAM består av 14 medarbetare varav 8 arbetar i servicedesk. Tillsammans servar de användare i de sex medlemskommunerna; Boxholm, Kinda, Vimmerby, Ydre, Åtvidaberg och Ödeshög.

Kontaktperson

Susanne Korduner
Förbundsdirektör
Telefon: 0494-197 54

Sidan uppdaterad den 26 maj 2016